MENÜ
Cumhur İttifakı Karşıyaka Adayı Maç'tan dikkat çeken proje: Tema adası
Politika
13 Mart 2019 Çarşamba 13:06

Cumhur İttifakı Karşıyaka Belediye Başkan Adayı Ayda Maç, Gerçekizmir’de Kafe Siyaset programında projelerini anlatırken, ‘Tema Adası’ vaadiyle dikkat çekti. Maç, “Mavişehir’in 5 kilometre açıklarında zaten bir adamız var, Rauf Paşa Adamız... 10 bin metrekarelik bir alan. Eğlence, dinlence, balık tutma, seyir amaçlı tesislerin yansı ıra, dalış kulübü, yelken kulübü, deniz müzesi, sualtı akvaryumu, denizle ilgili her şeyi burada olacak. Deniz taksilerimiz ile ulaşım sağlanacak” dedi.

GERÇEKİZMİR - Cumhur İttifakı Karşıyaka Belediye Başkan Adayı AK Partili Ayda Maç, Gerçekizmir’de Kafe Siyaset programına konuk oldu.

PROJECİ CUMHURİYET KADINI

Maç, kendisini, “ Ben bir Cumhuriyet kadınıyım, demokratik davranan, şeffaf ve katılımcı bir belediyecilik anlayışını savunan bir kadınım. Projeci bir Cumhuriyet kadını diyebiliriz” ifadeleriyle  anlattı.

ÖNYARGILAR BİR YERE KADAR

Karşıyaka’nın CHP’nin kalesi olarak nitelendirilmesinin sorulması üzerine Maç, “

“Bu seçimde bu biraz daha  kırılmış gözüküyor. Artık önyargılar da bir yere kadar. Karşımızda şöyle bir sistem var. Bir miting oluyor, teşkilat yöneticileri şu aday size emanet diyor. Aslında ilçenin adaylara emanet edilmesi gereken bir sistem olması lazım. Sonuçta ilçeyi başkana emanet edeceğiz. Söylemler devam ediyor ama Karşıyakalı, İzmirli bunları bir kenarıya bırakmış, artık hizmete bakıyor. Sorunlar had safhada. Bunu da bir kadın duyarlılığıyla çözmek zorundayız. Kadın meclisi kuracağız. Kadınlar kendi iradesiyle bir başkan seçecekler. Ben başkan seçilirsem bu kişi de benim başkan yardımcım olacak. Karşıyaka’nın yüzde 53’ü kadın. Böylece tüm kadınların sesini resmi olarak yönetime sokmuş oluyoruz” dedi.

HALA SORUNLAR DİZ BOYUYSA

Karşıyaka’da geride kalan 15 yılda CHP belediyeciliğini eleştiren Maç, “ Elbette arkadaşlarımız, başkanlarımız birtakım şeyler yapma çabasına girmiş olabilirler ama şehrin çok iyi analiz edildiğini düşünmüyorum. Hala sorunlar diz boyuysa, hala sıkıntı yaşıyorsak düşünmek gerek. Sahalara sadece seçim zamanı çıkıyorlar.İnsanlar bunu diyor; ‘Biz kapılarına ulaşamıyoruz, randevu bile alamadık’ diyen çok insan var. Bunlar hoş şeyler değil. Başkanın mutfağı sokaklardır, kenttir” dedi.

ORTAK AKIL VURGUSU

Belediye başkanı seçilmesi halinde nasıl bir başkan olacağını anlatan Maç şunları söyledi:

“Ben 1 Nisan da, 1 Mayıs’ta ne yapacağımı biliyorum. Beş yılık bir sürecimiz var. Bahsettiğiniz tüm projeleri yapmakla yükümlüsünüz, çünkü söz verdiniz. İnsanlar 3 yıl boyunca bir sahil şeridinin bitmesini beklememeli. Ya da İZBAN hattının bitmesini beklememeli. Ortalık bir şantiye alanına dönüşmemeli. Çok programlı, her türlü süreci, projeyi bilmelisiniz. Ben mesela teknik olmama rağmen takip ediyor olmama rağmen çoğu projeyi görmüyorum,  bilmiyorum. Halkın onayına sunulmuyor. Yıllarca Mavişehir’deki arsa boş kaldı. Bir gün opera binası yapılmaya karar verildi ama projeyi kimse bilmiyor. Böyle birşey olamaz. Paylaşımcı ve katılımcı bir anlayışımız olmalı. Paylaştıkça projeyi geliştirirsiniz. Biz öğreniyoruz ki opera projesiyle Mavişehir balıkçı barınağı yok oluyor. Orada bir sürü balıkçı ekmek kazanıyor. Bir kamu yararı yaratıyorsunuz ama kamunun elinden, çok faydalı, her gün gidilen, gelir sağlayan bir alanı yok ediyorsunuz. Neden yok edildiğini de bilmiyoruz, yok edilmeden proje yapılabilir miydi bilmiyoruz. Bunu tartışmaya açmak lazım. İşin içinde olunduğunda alternatif yaratılmayabilir ama dışarıdan bakıldığında alternatif çok olabilir.”

ŞEHİR MERKEZİNDE STAT OLUR

Yalı’ya yapılacak olan ancak itirazlar ve davalar nedeniyle geciken stat ile ilgili konuşan Maç, “

“Bu bir şehir efsanesi. Gerçekten artık insanlar bıktı. 3 yıldır bunun mücadelesini veriyor. Göztepe, Alsancak, stadları bitmek üzereyken Karşıyaka stadı bu halde... Neden? Dayatmadan, itirazlardan engellerden dolayı. Şehir merkezinde stat olmaz, ulaşım otopark sorunu yaratır gibi gerekçelerle yapmamak için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Fakat biz mücadelemize devam ediyoruz. Bu stadyuma gidip de fotoğraf çektirip biz karışmayacağız diyerek kamuoyu yaratmak doğru değil. Bunu artık tartışma konusu yapmamak gerekiyor. Şehir merkezinde stadyum olur. Stat olacak. Ama biz yinede bu itirazlar nedeniyle otopark alanları yarattık, imar planlarını projelerini düzenledik. Ruhsatı şuan inceleme aşamasında..." dedi.

HANGİ BİRİNDEN BAŞLAYAYIM

İlçenin sorunları için “Hangi birinden başlayayım” diyen Maç, “ Öncelikle pislikten... Tüm sokakları gezdim, pis bir şehirde yaşıyoruz. Sokak hayvanlarını seviyoruz ama onlar da pis bir alanda yaşıyor. Temizlik çok önemli. Ulaşım. Mesela tramvayın gelmesiyle yaşam daha kolaylaşacak diye düşündük ama taksi dolmuşlarımız kaldırıldı.. Çok kolay, basit bir sistemdi, oradan da ekmek yiyen bir kitle vardı. Mavişehir’den İZBAN’a gidemiyorsunuz, araç yok. Cumhuriyet’ten, İnönü’den, Zübeyde Hanım’dan ulaşım çok zor. Otobüs hat sayısı da azaltıldı. İnsanlar bundan şikayetçi. Otopark problemi artık inanılmaz. Yarım saat aracınızı park etmek için otopark arıyorsunuz, sokağa park ediyorsunuz. Çift taraflı parktan dolayı, acil bir durum olsa ambulans sokağa giremez. Biz bunları çözmek istiyoruz ve çözeceğiz. Özellikle kent merkezinde bunları çözmek zorundayız. Biz, 34 noktada asansörlü otopark yapacağız. En çok otopark ihtiyacı olan yerleri gittik tespit ettik. Bu projelerimiz 5 yıl için geçerli, hepsini bitireceğiz” dedi.

PROJELERİNİ ANLATTI

Projelerini anlatan Maç, şunları söyledi:

“Bostanlı ve Karşıyaka merkez olmak üzere çok önemli iki projemiz var. Karşıyaka merkezde büyük bir kaos yaşanıyor.  Hem deniz tarafında ciddi bir yaya sirkülasyonu var vapur tarafından, tramvay, taşıt yolu, yaya yolu, orada bir yığılma oluyor. Orada, insanların karşıdan karşıya geçmek için can güvenlikleri tehlikede...Çarşının sonunda da başka bir izdiham var. Orada da minibüs, dolmuş merkez durakları var, taksi durağı var, İZBAN, taşıt yolu, resmi binalar var. İnanılmaz bir sirkülasyon var. Biz bunları çözmek zorundayız, seyirci kalamayız. Deniz tarafında 350 metre mesafede battı çıktı yaparak yolu açıyoruz, yaya kullanımına açıyoruz ,15 bin metrekare alan açıyoruz ve nefes alıyoruz. Çarşı denizini kucaklıyor, meydanla kucaklıyor.  Deniz taksi ile ulaşımda alternatif sunuyoruz. Deniz taksilerimiz; Karşıyaka, Bostanlı, Mavişehir ve  tema adamıza hizmet verecek. Bunlar belediyenin taksileri olacak, özelleştirmeyeceğiz. Çarşıyı sağlıklaştırıyoruz, cephe sağlıklaştırması yapıyoruz. Çünkü çok kötü durumda. Esnaf kan ağlıyor. Geçen yağmurda, domates kasalarıyla karşıya geçtiler. Çarşıda altyapı sorunu var. Yol kodu yüksekte, dükkanlar aşağıda kalıyor ve sürekli su basıyor. İlk etapta bu sorunu çözeceğiz. Çarşımız cazibe merkezi olmalı. Esnafı canlandırmalıyız. Kara tarafında kaosu önlemek adına adliye, kaymakanlık, vergi dairemizi yıkıyoruz, dönüşüm yapıyoruz ve tek bina altında topluyoruz. Burada 19 bin 500 metrekare alan kazanıyoruz. Gerçek bir ilçe meydanına kavuşuyoruz. Bunun altına da 500 araçlık yeraltı otoparkı yapacağız. Akıllı şehir uygulamamızla da Karşıyakalarımız cep telefonlarından müsaitlik durumunu öğrenip istediği zaman park edebilecek. İlk yarım saat ücret almayacağız, esnafla anlaşma yaparak onlara kolaylık sağlayacağız. Dolmuş duraklarını yeraltına alacağız. Bostanlı’ya geçelim; Taksicilerimize buradan haber vermek istiyorum. Aslında taksi durağı diye birşey yok, işgaliye parası ödüyorlar. Belediye işgaliye alıyor. Bu cezadır. Bunu neden çözmüyor? Çözülmeyecek bir problem değil ki. Bu tahsis edilebilir. Dolmuşçulara, taksicilere tahsis edeceğiz. Aynı sorun Bostanlı’da da var. İnsanlar 45 metre taşıt yolunu geçmek zorunda, vapura gitmek için... Bu yolu battı çıktı olarak yerlatından geçiriyoruz ve  25 bin metrekare alan kazanıyoruz, rekreasyon alanı ve meydan kazanıyoruz. Kent merkezinde yeşil alan yaratılır mı, yaratılır. Mevcut bir otopark alanı var, iskeleyle bitiyor. Bu alan 5 bin metrekare... Bu alanı konser ve festival alanına dönüştürüyoruz. Suat Taşer dışında konser alanımız, tören alanımız yok. Bu iskeleyi bu alanın doğusunda kalan alanda tesis edeceğiz. Bu alandan başlayan camiye kadar arada kalan 85 bin metreakrelik alanı yeniden düzenliyoruz. Bostanlı caminin önünü açacağız. Bu alanda yeraltında  800 araçlık otopark yapacağız. Kesinlikle insan odaklı projelerimiz var. Burada çok büyük bir rekreasyon alanı var. Buradaki eğik binaları dönüştüreceğiz. Yine aynı cadde üzerinde çok daha güzel bir yere alacağız. Bu projelerin hepsini halkla paylaşacağız. Dönüşümlerimizde, herşeyde bizim için yüzde 100 uzlaşma çok önemli, herkesin mutlu olmasını istiyoruz.

Tema Adası projemiz var. Aslında Mavişehir’in 5 kilometre açıklarında zaten bir adamız var, Rauf Paşa adamız... Burası çok atıl, bilinmeyen bir yer. 10 bin metrekarelik bir alan. Bu Karşıyakalılara bir armağanımız. Eğlence, dinlence, balık tutma, seyir amaçlı tesislerin yansı ıra, dalış kulübü, yelken kulübü, deniz müzesi, sualtı akvaryumu, denizle ilgili her şeyi burada olacak.  Deniz taksilerimiz ile ulaşım sağlanacak. Gerçekten yapmak için can atıyoruz. Projeleri yapmak istiyorum, fırsat verilirse en iyi şekilde yapmak istiyorum. Hayal gibi gelebilir ama hayaller gerçekleştirmek için... Bu sorunlar giderilebilir.

Minik dostlarımıza çok önem veriyoruz. Bir barakamız var. Çok üzülüyorum . Sokak hayvanlarımız zaman zaman dövülüyor ve  agresif hale geliyor sonra insanlara saldırıyor. Biz zannediyoruz ki bazı kitleler şikayetçi, bazıları da onları korumaya çalışıyor. Can güvenliğini korumak zorundayız hem de sokak hayvanlarımızı kollamak zorundayız. Bu barakanın olduğu yerde tam donanımlı hayvan hastanesi ve rehabilitasyon merkezi yapacağız.  Ambulansları olacak. Belediye bünyesinde 6 -7 veteriner var, bu arkadaşlar gerekirse ek eğitim alacak. Amelliyatlar da yapılabilecek. Şuan yapılamıyor, ne ekipman var ne donanım var. Burada konaklama merkezimiz olacak, Karşıyakalılar evcil  hayvanlarını tatile giderken buraya bırakacak ve ücret ödeyecek. Bu gelir sokak hayvanlarına harcanacak.

Ben spora çok önem veriyorum. Sadece Karşıyaka Spor kulübümüz var deyip bir tarafa çekilemeyiz. Karşıyaka belediye spor kulübü adeta yarışır durumda.. 20 tane de amatör kulübümüz var.Hepsini dinledim, inanılmaz sıkıntı içindeler. Sahaları yok, antrenman alanları yok, desteklenmiyor. Biz bu gençlerimizi, çocuklarımızı keşfedemeyecek miyiz? Hep transfer mi alacağız? Karşıyaka kendi sprocusunu kendi yetiştirmeli. Belediye olarak amatör spor kulüplerini desteklemeliyiz. Belediyenin kulübü olmak zorunda değil. Örnekköy’de bir spor köyü oluşturacağız. Tüm amatör kulüplerimizi ve Karşıyaka spor kulübümüzü destekleyeceğiz. Eğitim çok önemli. Eğitimde İZVAK olarak DEÜ rektörlüğü ile protokol yapıldı, bu protokolle sporcu yetiştirmek, yetenekli gençleri keşfetmek adına bir proje var. Belediye olarak bu projeye dahil olmak istiyoruz. Bir kent, sporu ile ön plana çıkabilir. Spor kenti olabilir Karşıyaka... Ama biz bunu desteklemezsek olamaz.   Herkes gönüllük ile destek olursa şeffaf olursa çözülmeyecek sorun olmaz.

Biz kadınlara çok önem veriyoruz. Halk eğitim merkezimiz var, dolup taşıyor, yetmiyor. Kadınlarımız burada üretiyor ama ürettiklerini kermeslerde sergilediği için gelir elde edemiyor. Kadının güçlenmesini istiyoruz. Eğitim, üretim ve satışın bir arada olduğu mali ölçekte tesisler kurmak istiyoruz. Mümkün olan hemen hemen her mahalleye kurmak istiyoruz. Bunların kreşleri de olacak. Kadının kafası rahat olacak. Eğitim alacak, üretecek ve satacak. Kadının gelir sağlamaya, güçlenmeye ihtiyacı var. Halk eğitim şubelerini açacağız, kadın kooperatiflerini yaygınlaştıracağız. Birlik yumağı kuracağız.

Engelsiz Karşıyaka diyoruz. Engelsiz bir Karşıyaka  istiyorum. Herkes vücut dili konuşabilsin, iştme engelliler aramıza kaynaşabilsin. Keşke okullarda seçmeli ders olarak okutulabilse. Bunun için eğitim kusiyer alanları ve engelli rehabilitasyon merkezi açacağız. Bazen engelleri aşamıyoruz, kaldırımlarımız yollarımız çok kötü durumda.. Kaliteli yaşam ve sağlıkla ilgili desteklerimiz olacak. Akıllı Karşıyaka diyoruz. Belediyeye illaki gitmek zorunda kalıyoruz. İşimiz oluyor, 1 ay bekliyoruz, 2 ay bekliyoruz.  Biz buna karşıyız. Cep telefonlarımızdan belediyeye ulaşabileceğiz. Karşıyaka duvarımız olacak. Oradan dilekçelerimizi yazıp, e- imzayla gönderdiğimizde hangi birime, kime havale edildi, kaç günde bitecek göreceğiz. Sorgulamayan bir belediye anlayışımız var. Bugüne kadar sorgulamadık, Karşıyakalılara sesleniyorum; Sorgulamaya başlayın. Artık ideolojik düşünceleri bir tarafa bırakın, hizmet istiyorsak kimin ne kadar hizmet getireceğine bakın. Eğer kendimizi iyi anlatabildiysek, sizi ikna edebildiysek hizmete oy verin. Partileri değil projeleri yarıştırın, bu konuda duyarlı olmanızı istiyorum."

CUMHURİYET VE İNÖNÜ MAHALLE SAKİNLERİNE SESLENDİ

Geçmişte, Mavişehir’de 1. ve 2. Etap Konut çalışmalarında aktif görev alan Maç, kentsel dönüşüm konusunda yapmayı planladığı çalışmaları şöyle anlattı:

Kentsel dönüşümle ilgili şöyle bir düşüncemiz var; Bina bazında dönüşümü yanlış buluyoruz. Hiçbir şey değişmiyor. Ulaşım aynı, sosyal donatı alanları sağlanmıyor, nüfus artıyor, ihtiyaçlar artıyor fakat sadece makyaj yapıyoruz. Buna karşıyız. Biz belediye meclisi kararıyla buna dur diyebilir ve alansal dönüşümü başlatabiliriz. Belediye uzlaşma sürecinde işin içinde olarak öncülük edebilir. Hak sahipleri ile müteahhidi karşı karşıya getirmeyebilir. Bu teminatı müteahhitten alır, vatandaşa verir. Dönüşümde uzlaşma ve güven yaratamazsanız, başarı yaratamazsınız. Karşıyaka’nın pek çok lokasyonunda bir fizibilite analizi yapacağız. İlk etapta belli lokasyonlarda alansal dönüşümleri başlatacağız. Cumhuriyet ve İnönü 40 yıldır  bir mağduriyet yaşıyor. Burada  750 bin metrekarelik bir alan ve 10 bin konut var. Bu büyük dönüşümü biz başlatacağız. Bu konuda donanımlıyız, projelerimiz hazır ve kararlıyız. Cumhuriyet ve İnönü sakinlerine sesleniyorum; lütfen bize güvenin, söz veriyorum. Bu mağduriyet artık devam edemez, bir 5 yıl daha boş geçmemeli. 40 yıldır el atılmamış daha da yaygınlaşmış. Bunun daha fazla genişlemesine izin vermeyeceğiz.”

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır